Wednesday, April 13, 2011

LOW roPe coUrSE

         assalamualaikum... hri yg ditunggu-tunggu telah tiba.. aktiviti outdoor aku yang seterusnya ialah low rope course...pada jam 8.15pg...aku bertolak dari kolej kediaman ke lokasi aktiviti yg bertempat di belakang pool UiTM...setibanya aku disana, aku dan ahli kumpulan berkumpul di lokasi aktiviti dan wat lay out barang...ahli kumpulan aku untuk aktiviti kali ini ialah aku, abbas, ariff, ieja, dan raudhah...sebelum hari aktiviti ini dijalankan... aku dan ahli kumpulan aku dah berbincang aktiviti ap yg nk dilakukan, barang ap yang nk kena pakai dan pinjam, lokasi aktiviti, keselamatan dan banyak lagilah...jadi pd pg ini senang sikit la kerja kami sebab dah prepare awal2...

         Untuk pengetahuan semua, kumpulan kami telah memilih untuk membuat low rope course yg diberi nama foot loop...jadi alat2 yang diperlukan untuk aktiviti ini ialah rope, glove, helmet dan juga guni...pagi tu en.hisyam memberi sedikit breafing sebelum memulakan aktiviti...selesai breafing...kami semua memulakan tugas masing2...ak dan ahli kumpulan aku memulakan misi menyiapkan 'foot loop' kami...tapi kami mengalami masalah sedikit kerana kekurangan tangga...kami hanya pinjam satu tanga untuk digunakan oleh 7 kumplan...nak tak nak kena la gilir2 guna tangga tu...

          Selepas 1 jam 30 minit lebih, semua kumpulan telah pun menyiapkan tugasan masing2...dah siap semua nie barulah aku nampak aktiviti2 apa yg kumpulan lain buat...ad yg buat multi vine, chicken walk, high postman walk, criss cross, forward tension traverse dan leopard crawl...haa...lepas nie tibalah masanya untuk kami semua try semua aktiviti ini...tapi sebelum tu...macam biasa lah kami membaca doa terlebih dahulu sebelum melakukan aktiviti...

          Seorang demi seorang melakukan aktiviti ini...ahli kumpulan aku bermula dengan raudhah, ieja, abbas, arif dan berakhir dengan aku...fuhh...aktiviti ini nampak je senang...tapi hakikatnya payah gak la...perlu ketahanan mental dan fizikal...aktiviti yang paling susah bagi aku ialah forward tension traverse...menggigil-gigil aku wat aktiviti nie...tp nasib bek x jatuh... masa melakukan aktiviti ni ada juga kawan aku yang terjatuh dan cedera...nasib baik la mereka cuma cedera ringan je...ermm...keseluruhannya aktiviti ini memang menyeronokkan...jika sebelum ini aku hanya tengok aktiviti low rope ini dijalankan oleh bomba, sekarang aku sendiri yang buat dan main aktiviti ini... memang syok...sekian...

No comments:

Post a Comment