Friday, January 14, 2011

pengalaman rekreasi..

assalamualaikum...salam satu Malaysia... hari ini aku nak cerita kan pengalaman rekreasi aku masa zaman persekolahan dulu...dulu aku sekolah rendah dekat Sekolah Kebangsaan Tunku Muda Serting,Bahau...mase zaman skolah rendah dulu aku aktif dalam badan beruniform...aku masuk pengakap... ape2 aktiviti berkenaan pengakap ak msuk...maklum la time budak2...semua rajin...tpi da bsar nie...urmm...tah lew...balik pada cerita tadi, aku banyak gak la masuk kem2 pengakap nie...dari kem lencana ketua sekawan, lencna perak sampai la lencana emas...bnyk yang ak plajari drpada kem2 nie...dan banyak juga pengalaman pahit dan manis aku...tapi semua 2 masa zaman sekolah rendah...banyak yang aku dah lupa...bila masuk sekolah menengah...aku dah tak aktif dalam badan beruniform...kem pun skali je pergi...kem perdana sekolah...haa...cite pasal kem nie best juga la...ak pergi kem nie tahun 2009...mse 2 ak form 5...macam2 aktiviti yg aku wat...yang paling menarik river croosing...menyeberangi sungai guna kn tali ...aktiviti lain pun best gak...mcm prtndgan  memasak...kami dibkal kn beberapa btang mancis jew untuk mnghdupkn api...memang mncbar...slain itu aktiviti riadah juga turut dijalan kan seperti pertandingan bola tampar, tarian poco2...

No comments:

Post a Comment