Thursday, January 20, 2011

Mutiara Hati..

MUTIARA HATI...itu lah nama kumpulan aku...kumpulan yang dianggotai oleh Azwar Mazlan, Azam Julam dan Nadzirah Zulkeplee...tujuan kumpulan ini ditubuhkan adalah untuk melakukan aktiviti orienteering pada kelas outdoor lepas...lokasi orienteering ini di fakulti sains sukan dan rekreasi dan fakulti2 berhampiran...aktiviti ini dijalankan secara berkumpulan...ermm...pada pagi itu kami diberi sedikit tunjuk ajar tentang cara2 melakukan aktiviti orienteering...macam mana menggunakan kompas, membaca map, dan bnyk lagi...aku ni daripada kosong tau la serba sikit tentang kompas dan cara2 membace map...lepas itu kami disuruh turun ke bawah dan pergi ke check point pertama untuk memulakan tugas...kami disuruh membuat trek orienteering setiap kumpulan...pasal trek nie aku rase trek kumpulan aku paling senang...sebab kiteorang punye trak dekat2 jew...setelah selesai membuat trek...kami memulakan orienteering...kumplan aku kne ikot trek yang disediakan oleh kumpulan ultraman 3... masa melakukan orienteering nie kumpulan aku agak perlahan sikit...sebab x pandai baca bearing kompas...maklum la...baru first time...hehee...kelakar gak mase mule2 2...kami turun naik tangga tapi check point x gak jmpe2...tp stelah dberi tunjuk ajar daripada kumpulan lain...kami akhir nya jumpa  juga check point yang dikehendaki...pnat juga carik check point nie...tmbah2 lagi trek yang ak dapat tu jauh2 plak...sampai ke fakulti pergigian diorang letak check point...lotih den mencarik eh...hehe...tapi letih2 tu best gak la.. sekurang-kurang nya aku dan rakan2 lain dapat belajar sesuatu sbelom pergi kem...harap2 kem nanti kami x kan wat ksilapan yang sama...ok la...smpai disini sahaja...next week kelas outdoor akan menjalankan aktiviti berkayak pula...kat tasik Shah Alam...harap2 hari tu cuaca baik dan aktiviti akan berjalan dengan lancar...
       

No comments:

Post a Comment