Wednesday, February 16, 2011

berkayak di tasik Shah Alam

assalamualaikum... hari ini aku nak ceritakan tentang aktiviti kayak aku ngan dak2 sr di tasik shah alam...aktiviti ini dijalankan pada 26 januari...beberapa hari sebelum berangkat ke tasik chenderoh...pada pagi itu aku dan rkan2 pergi ke stor terlebih dahulu  untuk mengangkat kayak dan paddle masuk ke lori...banyak juga kayak yang nak kena angkat...nasib baik la dak2 laki sr nie nak bekerjasama...jadi senang la sikit kerja tu kalau wat sama2...selesai jew angkat kayak...kami semua terus bertolak ke tasik shah alam...lebih kurang lima mnit...kami tiba ke destinasi...di tasik, kami diberi sedikit taklimat oleh en.Syam...kami diberi tunjuk ajar tentang cara2 berkayak, cara2 memegang paddle dan banyak lagi yang berkaitan dengan kayak...selesai taklimat...aku dan rakan2 menyiapkan peralatan dan bersiap sedia untuk turun ke tasik... exited jugak aku nak turun ke tasik...maklum la, first time la katekan...berbekalkan kayak sit on top colour biru x slap ak, ak dan rakan ak, nazrul berkayak di tasik berkenaan...mula2 tu kelam kabut juga la...rasa macam x seimbang je kayak aku 2...tapi lama kelamaan kami pandai juga mengawal kayak tersebut....ermmm...tak sangka betul...best juga kayak nie...rasa tenang je bile bawak kayak 2...dapat pulak partner yang 'ngam'...memang best la...kat tasik 2 kami bukan jew berkayak begitu saja...malah kami turut 'capesize'...atau kte nama lain terbalik kan kayak...hehe...masa nie ak ngan nazrul boleh kata da ad kefahaman la...tak menghadapi masalah yang besar untuk terbalik kan kayak dan naik semula...ceh...hee...lepas tu kami diarah berkumpul dengan merapatkan kayak masing2 dan buat satu line...time nie aku ingat dieorang nk berlumbe...tapi rupa2 nya nk berkumpul dan dengar taklimat dari en. baom...mase nie baru aku tahu science of kayak 2 apa bende...macam mana orang buat simbol menggunakan paddle...rafting, emergency, balik ke pengkalan, berhenti dan banyak lagi la....selesai taklimat dari en. Baom, kami diberi masa untuk berkayak buat kali terakhir sebelum balik...masa ni la aku ngan nazrul lenjan kayak tu puas2...aku tengok budak2 nie semua kayak dekat2 tu jew...tapi ak ngan nazrul g pusing satu pulau kecik kat tasik tu...baru puas...hehee...lepas 2 kami naik ke tebing tasik dan siap2 untuk pulang....
itulah pengalaman ak berkayak di tasik shah Alam...memang seronok...nanti aku ceritakan pulak macam mana aku berkayak di tasik Chenderoh...ok...see u again...byee.....

No comments:

Post a Comment