Sunday, February 27, 2011

hari pertama di Chenderoh






29 januari 2011...tarikh ini lah buat kali pertamanya kami menjejakkan kaki ke tapak perkhemahan, Tasik Chenderoh, Perak... kami bertolak ke destinasi dalam pkul 9 pagi...sepanjang perjalanan aku lena dibuai mimpi...sedar2 aku dah sampai r&r mane tah untuk berehat dan makan2...aku yang yang tengah mamai masa tu mule2 x nak turun bas...tapi disebabkan semua kawan2 aku dah turun aku ikot je la dieorang...lapas selesai makan di r&r...kami meneruskan perjalanan ke tasik Chenderoh...baru bebrapa minit bertolak aku tertido lg...x tau la sebab ape rase nak tidur je dalam bas tu...letih sangat agaknya la...sebab malam sebelom 2 aku x cukup tido...pada petang nya...kami sampai ke destinasi...pada mulanya aku ingatkan tapak perkhemahan kami ini dekat ngan jalan besar jew...sebab bas berhenti btol2 tepi jalan...rupa2 nya tidak...tempat 2 jauh ke dalam...nasib baik la pada masa 2 ada 4 wheel drive nak msuk ke tapak perkhemahan...x payah la aku penat2 berjalan ke tapak kem...sampai tapak kem...aku dan kawan lain tolong turun kan barang2 dari lori...banyak gak barang masa 2...tapi nasib baik la kami ramai...senang la kerja kalau wat ramai2 nie kan...selesai kerja...kami terpaksa menunggu peserta2 lain sampai ke tapak kem...masa nie kesian gak aku tengok muka diorang...semua muka keletihan...mana x nya...diorang terpaksa berjalan jauh dengan memikul barang2 dieorang 2...barang kot sikit x pe gak...nie banyak da macam nak pindah rumah dah aku tengok...heee...selepas semua peserta sampai ke tapak kem...kami berkumpul mengikut group...pada masa nie semua group atau gunung diberikan tugas...ada yang kena dirikan khemah, basuh tandas, kemas khemah dapur dan macam2 lagi la...gunung aku masa 2 diberi tugas untuk mendirikan khemah...tengah syok2 dirikan khemah hujan plak turun...2 la dugaan kami pada hari pertama...nak tak nak kena gak mandi hujan untuk siap kan khemah...kalau tak nak tidur macam mana malam nanti kan...erm...selepas semua kerja selesai...kami bersiap untuk solat berjemaah di khemah pusat...kami bersiap ala kadar sahaja pada masa itu kerana kami tidak dibenarkan mandi...lepas solat...kami diberkan makan malam...setiap kumpulan diberi 2 dulang makanan dan perlu berkongsi makanan tersebut...masa makan dalam dulang tu aku tak de la kekok sangat...sebab aku pernah makan macam tu masa join tablik kat surau taman aku dulu...hehee...itu sahaja aktiviti menarik pada hari pertama...ikuti cerita aku pada hari ke-2 di chenderoh...wsalam...


                                                 
                                 peserta di khemah A shape

                                                                                     
                                                                                       khemah A shape untuk peserta lelaki

No comments:

Post a Comment