Sunday, March 27, 2011

BERabSeiLInG PUla..=)





       Assalamualaikum...bertemu kembali...setelah 3 minggu kelas outdoor berehat...kini telah tiba masanya untuk meneruskan kelas seperti biasa...aktiviti pada kali ini ialah ABSEILING..pada 9 mac, aku dan rakan2 kelas D2C2 berkumpul di lokasi abseiling...pada mulanya kami dijadualkan untuk wat abseiling di belakang pool...tapi tah macam mana lokasi aktiviti ditukar ke menara kejuruteraan...masa dengar berita tukar tempat abseiling nie perasaan aku bercampur baur...seronok ad, takot pun ad...yang seronoknya sebab tempat baru nie lagi menarik dan mencabar...dan yang takotnya sebab aku akan turun dari tingkat 11 menara...hurmm...tkot gak la...mne x nya, aku nie kre gayat gak la ble ad kt tempat2 tinggi nie...pada pagi tu aku dan rakan2 bertolak ke menara...sampai di menara, kami semua terus berkumpul dan naik ke tingkat 11 menara...masa naik nie kami berimpit-impit kat dalam lif...ad la berblas orang dalam 1 lif...nk lemas gak la...tp nak wat macam mana...naik jew la lif tu dripada naik tgge...

       Kat atas menara...kami kumpul semua barang di satu tempat dan membuat lay out barang2 abseiling...lepas wat lay out barang2, abg2 senior aku memulakan tugas mereka wat set up tok abseiling...banyak gak la kerja mereka...nak wat set up tu bkan nya senang...kne pastikan set up tu btol2 kemas dan kuat...kalau x kuat mcm mne nk trunkan kteorang nt kan....ermm...sementara tggu dyeorg wat set up...kami diberi sedikit breafing oleh en, Hisham...lepas semua dah selesai...kami semua berkumpul dan siap sedia tok menjalankan aktiviti...tapi sebelom tu...macam biasa la kami semua baca doa dahulu sebelom melakukan aktiviti...

       Seterusnya, seorang demi seorang dilepaskan untuk berabseiling...peserta pertama masa tu ialah ayoi...cuak gak aku tgok ayoi trun masa tu...hee...lepas sorang, sorang akhirnya tiba juga giliran aku...x slap aku orang ke-9 trun kot...ermm...da kne sgt la no tu ngan negeri tempat aku lahir iaitu n9...heheee...masa giliran aku nie tiba2 rasa takot la plak...tmbah2 lg masa nak panjat besi penghalang bangunan tu...menggigil pale lutot aku dibuatnye...hehee...aku turun abseiling perlahan-lahan...maklum la first time kan...x de pengalaman lg...masa turun tu aku rasa aku wat dah betul...tapi abg senior aku tegur dari atas bangunan bagitau kaki ak x betul...x wat bentuk L...so aku betul kan teknik aku dan akhirnya menjadi gak...walaupun x perfect...sampai kat bawah aku lega sebab dah berjaya wat aktiviti nie...

       lepas habis aku naik ke atas bangunan semula dan tengok kawan2 aku yg wat pula...tengok punya tengok sampai la turn kawan aku sorang nie...nazrul namanya...abseiling dye kali nie wat cara lain ckit...australian style namanya..trun bangunan secara berjalan...dengan kepala pandang ke bawah...pehh...gempak la...lepas semua da selesai...kami kmaskan dan balik kew kolej...itu lah pengalaman aku berabseiling...memang seronok...terima kasih kepada semua yg terlibat...sekian...=)



                    

                                                                                                          


   

No comments:

Post a Comment